התקשרו להורים ברשת Logo

מומחים מובילים - הדרכת הורים

קרן יטיב
מנחת הורים ומשפחה

מומחים מובילים - טיפול פסיכולוגי

שלמה אריאל
מומחה-מדריך בפסיכולוגיה קלינית ובטיפול משפחתי וזוגי, בילדים במשחק

מומחים מובילים - טיפול זוגי

ויוי שמואלי
מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מטפלת מוסמכת לפי גישת האימאגו

מה כדאי לקנות?

  • בובה סנסורית לתינוקות ופעוטות - דבי הדבורה

    3

  • בובה סנסורית לתינוקות ופעוטות - טובי הכבשה

    girlsheep

מאמרים שיכולים לעניין אותך



ריטלין ואבחון הפרעות קשב וריכוז - עם מי כדאי להתיעץ

כהורים עולות לנו שאלות רבות בהקשר למצבם של ילדינו. כאשר לילדים שלנו יש חשד להפרעות קשב וריכוז, אי הוודאות שבה אנו נתקלים כהורים, רק מתעצמת. עם מי כדאי להתיעץ בטרם נפנה לאבחון לבדיקת הפרעות קשב וריכוז? ועם מי כדאי לדבר בטרם נבחן את השימוש בריטלין?
הורים ברשת
דרגו מאמר זה
(3 דירוגים)
הורים וילדים חשים פעמים רבות שהם נמצאים לבדם מול הדילמה האם לפנות לטיפול בריטלין עבור הילד. תחושה זו, נוגעת לבדידותם של הורים וילדים ולצורך של אלו למצוא דמויות היכולות לתמוך בהם בעת קבלת ההחלטה האם להיעזר בריטלין.

כמו כן, הורים וילדים מבטאים את רצונם לשמוע את חוות דעתם של אנשים נוספים המכירים את הילד ולקבל פרספקטיבה נוספת בטרם יפנו את הילד לאבחון קשב וריכוז.

בטרם הפניה לנוירולוג, לפסיכיאטר או לרופא ילדים, חשוב מאוד לשוחח עם הילד ולשאול אותו כיצד הוא חווה את ההפניה לאבחון, לברר איתו את תפיסתו, את ציפיותיו ואת תחושותיו ביחס לאבחון הקרב ובא. שנית, חשיבות רבה מצויה בשיחה עם יועצת בית הספר. ליועצת החינוכית יש לרוב נסיון רב בסיעו לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ובהפניית ילדים לבחינת האפשרות של טיפול באמצעות ריטלין. איש מקצוע נוסף ומרכזי בחייו של הילד, היא מחנכת הכיתה. זו מכירה את הילד במהלך ישיבתו בין כותלי הכיתה, בעת ההפסקה וברגעים משמעותיים של כניסה לכיתה, של התארגנות ושל מפגש עם חברים. אדם נוסף שניתן להסתייע במקצועיותו הוא פסיכולוג ביתה ספר. הפסיכולוג החינוכי עובד בשירות הפסיכולוגי ושייך לרשות המקומית. הוא מעמיד את שירותיו עבור צוות המורים, עבור מנהל בית הספר וכן עבור הורים וילדים.

פסיכולוג אינו מוסמך אמנם לתת מרשם של ריטלין, אולם הוא כן יכול לאבחן סממנים של הפרעות קשב וריכוז ולהמליץ על צעדים להתמודדות עם הקשיים וביטוייהם השונים. לבסוף, הורים וילדים מוזמנים להביע את חששותיהם ואת צרכיהם גם כלפי הרופא המאבחן. המסר של מאמר זה הוא בחשיבותו של שיח ודיאלוג בין הורים וילדים לבין אנשי המקצוע הנמצאים סביב הילד. לפיכך בעת ההפניה לאבחון של הפרעות קשב וריכוז ישנה חשיבות לשוחח עם הילד, עם הסגל החינוכי, עם היועצת וגם עם פסיכולוג בית הספר. זאת במטרה להכיר את עולמו הרחב של הילד, לבחון את הצרכים שלו ולתת מענה למצוקה שהילד עשוי לתת לה ביטוי עם השינוי באורח חייו עקב תחילת הטיפול.

דרגו מאמר זה
(3 דירוגים)

קראו עוד בנושא...