התקשרו להורים ברשת Logo

מומחים מובילים - הריון ולידה

שירלי נימברגר
יועצת שינה ומנחת הורים

מומחים מובילים - טיפול זוגי

ויוי שמואלי
מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מטפלת מוסמכת לפי גישת האימאגו

מאמרים שיכולים לעניין אותך



חוזרים מחופשת לידה - מה עושים עם הרגלי השינה של תינוקך?

צריך לחזור לעבודה, אבל מה יהיה? מי יכבד את שעות השינה, את זמני ההאכלה הקבועים, אליהם הורגל? 3 המלצות יישומיות לחזרה לעבודה בשלום לאחר חופשת הלידה. 

נירית גולדפרב, יועצת שינה
דרגו מאמר זה
(3 דירוגים)

לא משנה מתי את חוזרת מחופשת לידה-בין אם לאחר 14 שבועות, חצי שנה או אפילו יותר - הבטן מתהפכת! 

רק הרגע ילדת. את רק מתרגלת את האמהות, לא משנה, איזה מספר ילד נוסף למשפחה, האמהות משתנה עם הצטרפתו של כל ילד חדש שנוסף למרקם המשפחתי. הגוף מתחיל להתאושש, הכפתור במכנסיים  מתחיל להסגר, והכי חשוב רק התרגלתם אחד לשני את ותינוקך.. 

את כבר מכירה אותו היטב, את הרגליו, את צרכיו: מתי הוא רעב?  מתי הוא רגיל לישון? מה מרגיע אותו ועוד..

ופתאום כל זה נגמר, צריך לחזור לעבודה, אבל מה יהיה? מי יכבד את שעות השינה אליו הורגל,  ויקפיד כמוך על ההשכבות של הגוזל?  על זמני ההאכלה הקבועים?  מי ייתן לו את המענה ויבין, מה מרגיע אותו ומנחם אותו והכי חשוב  -  לא "יהרוס" את מה שכבר השגת בגידולו?


breath-feeding

3 המלצות יישומיות לחזרה מחופשת לידה

כאמא לשלושה אשר כל חזרה לעבודה (למעט הנוכחית שבה יצאתי לעצמאות) לוותה במשבר לא קל, בכאבי בטן, ב"שק" של רגשות אשם ובחרדות, אני רוצה להעניק 3 המלצות יישומיות: 

1. הכנת טבלאות הרגלי שינה. באם הצלחת להרגיל את תינוקך לשגרה טובה, קרי שעות האכלה ושינה מסודרות, סדר יום מסודר היטב, הרגלת אותו לא להרדם על הידיים, משכיבים אותו במיטה, קצת לוחשים לו ונרדם לבד. כלומר, הקנת לו כלים והרגלים נכונים חשוב מאוד שמי שיטפל מעתה בתינוקך יכבד את דרכך!. ולכן ,לפני חזרתך לעבודה הכיני טבלאות שבהן מצויינות שעות השינה ושעות האכלה של התינוק. לפי שעות היום וצייני מה התינוק אוהב, מה מרגיע אותו, האם יש שעות בו הוא אינו נינוח (לדוגמא לקראת שנת צהריים), וכל דבר שלדעתך יכול לסייע כדי להכיר את תינוקך.

2.לקחת בחשבון זמן הסתגלות. אם החלטת לקחת מטפלת לתינוק, בקשי ממנה זמן "הסתגלות" הדדי לה ולתינוק. כך שתוכלי לחזור לעבודה בלב שקט (עד כמה שניתן כמובן), העבירי אליה את אותן הרשימות ובקשי ממנה כל יום לפחות בהתחלה לציין את שעות ההשכבה והאכלה ואת אופני ההשכבה על מנת לוודא שנשמרת השגרה אותה הנחלת לתינוק.

3. הסתגלות למסגרות. באם התינוק הולך למסגרת, שם בדרך כלל הסדר יום מאוד מסודר ושעות האכלה והשינה קבועות, חשוב בכל זאת, להדגיש דברים שחשובים לך. שיעשו או לא יעשו, לדוגמא, אם התינוק יודע להרדם לבדו, לא לנדנד אותו אם מתעורר באמצע שנת צהריים במטרה להחזירו לישון אלא ללחוש או לטפוח על גבו בעדינות. או אם במידה מאד חשוב לך שלאחר מתן ארוחת צהריים יקבל בקבוק בשביל לוודא שאכן אכל היטב. או כל דבר אחר העולה על רוחך.

תינוק ללא הרגלי שינה - מה עושים?

ישנם גם מצבים אחרים, בהם אמהות לא סיגלו לתינוקות שגרה מובנית במהלך חופשת הלידה ולעיתים קרובות החזרה לעבודה מלוות בקשיי ההפרדות מהתינוק, הן מקוות שאת מה שהן לא הצליחו להנחיל, תצליח להקנות המטפלת או המסגרת אליה הולך התינוק. מומלץ במקרים כאלו, להתעדכן עם אותם גורמים מתי תינוקך ישן, אכל ומה הרגיע אותו – למעשה מה ההרגלים החדשים אליהם אותם הם מנסים להקנות לו. במידה ונראה כי לאחר תקופה תינוקך עדיין לא הסתגל לשגרה מומלץ לפנות לייעוץ שינה.

בהצלחה וחזרה נעימה ורכה לעבודה!

דרגו מאמר זה
(3 דירוגים)

קראו עוד בנושא...