התקשרו להורים ברשת Logo

מומחים מובילים - הדרכת הורים

קרן יטיב
מנחת הורים ומשפחה

מומחים מובילים - טיפול פסיכולוגי

שלמה אריאל
מומחה-מדריך בפסיכולוגיה קלינית ובטיפול משפחתי וזוגי, בילדים במשחק

מומחים מובילים - טיפול זוגי

ויוי שמואלי
מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מטפלת מוסמכת לפי גישת האימאגו

מה כדאי לקנות?

  • בובה סנסורית לתינוקות ופעוטות - דבי הדבורה

    3

  • בובה סנסורית לתינוקות ופעוטות - טובי הכבשה

    girlsheep

מאמרים שיכולים לעניין אותך



הורים חושבים מדיה

 

הורים, מדיה, אני

Picture1מאז ומתמיד אהבתי סרטים, סדרות ופרסומת. במיוחד אני צופה בסרטים מרגשים, עמוקים ומתוחכמים, אך אני תמיד שמחה לראות גם סרטים טיפשיים ומצחיקים כמו קומדיות ומערכונים. בשנים האחרונות, חדלתי להשתמש באופן קבוע במכשיר ה'בהייה' גוזל הזמן, הנקרא גם טלויזיה, ובד בבד למדתי הרבה על פרסום, תוך צפייה מקצועית בקטעי מדיה מתוך האינטרנט. למדתי תקשורת שיווקית, ואף ניהלתי מספר לא מועט של קמפיינים במדיות התקשורת השונות. התרשמתי שצפייה מזוקקת בסירטונים ובפרסומות, מחוץ להקשר שבו הן מובאות, אפשרה לי לרכוש הבנה חדשה ומורכבת יותר של המסרים וההשפעות הנגרמות מן הסרטונים הללו.

 

בשנים האחרונות אני קצת מפחדת מן הרגע שילדי לעתיד יחשפו למסך הטלוויזיה והמחשב. אני תוהה לאילו מסרים ילדי יהיו חשופים? מה תהיה החוויה הרגשית שלהם בעקבות הצפייה? וכיצד אני אושפע מכך כאם. שכן גם חלקי אישיות שלי כהורה יעוצבו כתוצאה ממפגש עם עולם המדיה והאינטרנט.

 

שינוי ומגמה בתקשורת בין אישית

 

האם בעבר האינטראקציה בין הורים, ילדים וגורמים חינוכיים התקיימה בעיקרה במימד הפיסי בעידן הנוכחי  נוסף מימד ומשמעותי – האינטרנט. תקשורת בין הורה לילד יכולה להתקיים באי-מייל, בסקייפ, או באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות אחרות כמו רשתות חברתיות: Facebook, Twitter,  או בלוגים.

 

את היתרון הטכנולוגי גילתה גם מערכת החינוך וכבר חלק מבתי הספר והתיכונים פעילים ברשתות חברתיות ונעזרים באי-מיילים על מנת לתקשר עם הורים ותלמידים.

 

מה היא עוצמתו של כלי זה? כיצד הוא משנה את אופן התקשורת שלנו עם סביבתנו? ושלנו בתוך התא משפחתי? ושל ילדנו עם חבריהם?
ואיך מדיה זו משפיעה עלינו כהורים ומחנכים?

 

בפינה זו אביא דוגמאות רבות מעולם זה ומעולמות דומים, ואבקש לחברם לעולם האמיתי והפיזי שחוצה גבולות המסכים – אשר מקשר אותנו כבני אדם.

 

לעיתים, אנסה לגעת, במספר היבטים הקשורים למסרים המועברים במדיות השונות, ובמגוון סוגי תכנים, למשל: סרטוני פרסומות, סדרות, ריאליטי, ועוד. כדי שנוכל להבין יותר לאילו מסרים אנו נחשפים.

 

אני רואה את הפינה הזו כחלק משליחות שמטרתה להגביר את המודעות של הקוראים למסרים אליהם אנו נחשפים בכל רגע נתון.

 

אשמח לקבל מכם תגובות ולייצר דיון עשיר, על מנת להגביר את המודעות למסרים ולהשפעתם.

 

קריאה מהנה.

 

נורית שמואלי

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


פורסם:4 ינואר, 2012
דרגו מאמר זה
(0 דירוגים)

 

הורים, מדיה, אני

Picture1מאז ומתמיד אהבתי סרטים, סדרות ופרסומת. במיוחד אני צופה בסרטים מרגשים, עמוקים ומתוחכמים, אך אני תמיד שמחה לראות גם סרטים טיפשיים ומצחיקים כמו קומדיות ומערכונים. בשנים האחרונות, חדלתי להשתמש באופן קבוע במכשיר ה'בהייה' גוזל הזמן, הנקרא גם טלויזיה, ובד בבד למדתי הרבה על פרסום, תוך צפייה מקצועית בקטעי מדיה מתוך האינטרנט. למדתי תקשורת שיווקית, ואף ניהלתי מספר לא מועט של קמפיינים במדיות התקשורת השונות. התרשמתי שצפייה מזוקקת בסירטונים ובפרסומות, מחוץ להקשר שבו הן מובאות, אפשרה לי לרכוש הבנה חדשה ומורכבת יותר של המסרים וההשפעות הנגרמות מן הסרטונים הללו.

 

בשנים האחרונות אני קצת מפחדת מן הרגע שילדי לעתיד יחשפו למסך הטלוויזיה והמחשב. אני תוהה לאילו מסרים ילדי יהיו חשופים? מה תהיה החוויה הרגשית שלהם בעקבות הצפייה? וכיצד אני אושפע מכך כאם. שכן גם חלקי אישיות שלי כהורה יעוצבו כתוצאה ממפגש עם עולם המדיה והאינטרנט.

 

שינוי ומגמה בתקשורת בין אישית

 

האם בעבר האינטראקציה בין הורים, ילדים וגורמים חינוכיים התקיימה בעיקרה במימד הפיסי בעידן הנוכחי  נוסף מימד ומשמעותי – האינטרנט. תקשורת בין הורה לילד יכולה להתקיים באי-מייל, בסקייפ, או באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות אחרות כמו רשתות חברתיות: Facebook, Twitter,  או בלוגים.

 

את היתרון הטכנולוגי גילתה גם מערכת החינוך וכבר חלק מבתי הספר והתיכונים פעילים ברשתות חברתיות ונעזרים באי-מיילים על מנת לתקשר עם הורים ותלמידים.

 

מה היא עוצמתו של כלי זה? כיצד הוא משנה את אופן התקשורת שלנו עם סביבתנו? ושלנו בתוך התא משפחתי? ושל ילדנו עם חבריהם?
ואיך מדיה זו משפיעה עלינו כהורים ומחנכים?

 

בפינה זו אביא דוגמאות רבות מעולם זה ומעולמות דומים, ואבקש לחברם לעולם האמיתי והפיזי שחוצה גבולות המסכים – אשר מקשר אותנו כבני אדם.

 

לעיתים, אנסה לגעת, במספר היבטים הקשורים למסרים המועברים במדיות השונות, ובמגוון סוגי תכנים, למשל: סרטוני פרסומות, סדרות, ריאליטי, ועוד. כדי שנוכל להבין יותר לאילו מסרים אנו נחשפים.

 

אני רואה את הפינה הזו כחלק משליחות שמטרתה להגביר את המודעות של הקוראים למסרים אליהם אנו נחשפים בכל רגע נתון.

 

אשמח לקבל מכם תגובות ולייצר דיון עשיר, על מנת להגביר את המודעות למסרים ולהשפעתם.

 

קריאה מהנה.

 

נורית שמואלי

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


דרגו מאמר זה
(0 דירוגים)
קראו 1647 פעמים נערך לאחרונה ב 6 אפריל, 2014